3 benda penting kena ingat sebelum beli gaming mouse

Article starts here:

Beli gaming mouse adalah langkah utama untuk meningkatkan pengalaman gaming anda. Terdapat banyak pilihan gaming mouse di pasaran, oleh itu ada beberapa perkara yang perlu anda ingat sebelum anda membeli gaming mouse.

1. Jenis Sensor

Bila anda membeli gaming mouse, anda harus ingat jenis sensor yang anda mahu. Terdapat sensor optik dan laser. Sensor optik sangat baik untuk pengalaman gaming yang berkesan. Sensor ini boleh memberikan tahap sensitiviti yang anda boleh ubah untuk menyesuaikan kepada tahap sensitiviti yang anda suka. Walau bagaimanapun, sensor optik tidak sebaik sensor laser. Sensor laser menyediakan tahap sensitiviti yang lebih tinggi dan anda juga boleh memilih antara DPI yang berasingan untuk menyesuaikan pengalaman gaming anda.

2. Jumlah Tombol

Kedua, anda harus ingat jumlah tombol pada gaming mouse anda. Jumlah tombol bergantung kepada jenis permainan yang anda mainkan. Jika anda seorang penggemar permainan MMO, anda mungkin suka gaming mouse yang mempunyai lebih banyak tombol. Jika anda seorang penggemar permainan FPS, anda mungkin suka gaming mouse yang mempunyai butang permainan khas untuk melompat, meluruskan senjata, dan sebagainya. Jumlah tombol juga akan bergantung kepada budaya gaming anda. Jika anda seorang penggemar MOBA, anda mungkin mahu mempunyai tidak lebih daripada empat tombol.

3. Jenis Wireless / Wired

Ketiga, anda harus ingat sama ada anda mahu gaming mouse yang berdawai atau tanpa wayar. Jenis wayar atau tanpa wayar yang anda pilih bergantung kepada keperluan anda. Jika anda seorang yang sangat menekankan komuniti, anda mungkin akan menggunakan mouse berdawai kerana ia tidak menyebabkan lag dan masalah koneksi. Walau bagaimanapun, jika anda menggunakan komputer lama, mouse berdawai mungkin tidak fleksibel kerana anda mungkin akan terikat dengan kabel. Oleh itu, mouse tanpa wayar mungkin akan lebih fleksibel. Walau bagaimanapun, anda perlu ingat bahawa mouse tanpa wayar boleh mempunyai masalah koneksi, lag, dan bateri yang perlu ditukar secara kerap. Racuntech mencadangkan anda membeli wireless mouse jika anda mencari fleksibiliti, manakala wired mouse jika anda mencari prestasi yang berkualiti tinggi tanpa masalah lag.

Leave a Comment

Scroll to Top