3 kesalahan besar yang korang tak jaga gaming pc

Kalau korang nak main game, korang mesti ada gaming PC kan. Selain gaming PC tu, of course la korang perlukan hardware, software and juga lain-lain lagi perkara lain yang berkaitan dengan gaming.

Tapi, tolong jangan lupa juga, korang mesti jaga gaming pc tu. Tak boleh leka. Sebab tu lah, artikel ni kita nak kasi tau korang tentang 3 kesalahan besar yang korang tak jaga gaming pc ni.

1. Tak cleaning hardware

Hardware ni penting untuk buat gaming PC berfungsi dengan baik. Kalau hardware tak bersih, korang yang paling rugi. Sebab tu lah, setiap 6 bulan korang mesti bersihkan hardware, terutamanya fan yang berjalan dengan laju tu. Kalau selalu tak cleaning, mungkin ia boleh rosak.

2. Tak install antivirus

Malware, virus dan lain-lain threats ni boleh merosakkan gaming PC dan juga main game korang. Betul tak? Oleh tu, sebelum korang bukak mana-mana software letak antivirus supaya korang boleh jauhkan diri dari virus dan malware dan sebagainya. Racuntech pun ada jual antivirus yang boleh protect gaming PC korang.

3. Tak install software terkini

Apabila korang dah install software, seperti software gaming ke, korang mesti update software tu secara berkala. Sebab, kalau korang tak update, boleh jadi software tu lambat berfungsi. Kalau software lambat berfungsi, game pun lambat la kan? So better update software secara berkala.

Itulah 3 kesalahan besar yang korang tak jaga gaming pc. Anda boleh elakkan mereka dengan jaga gaming PC dan backup data secara berkala. Racuntech juga sangat berkomitmen tentang kualiti, selamat, dan cekap dari produk dan servis yang disediakan, yang sangat membantu anda untuk menjaga gaming PC anda dengan lebih mudah.

Leave a Comment

Scroll to Top