5 daripada 6 games eSports telah didedahkan untuk Sea Games 2019



Jawatankuasa Penganjur Sukan Southeast Asia (PHISGOC) dan Razer telah mengumumkan bahawa lima daripada enam senarai games telah disenarai pendek untuk kejohanan eSports di SEA Games 2019 di Filipina.

Game yang telah disenarai pendek adalah Dota 2, Starcraft 2, Tekken 7, Mobile Legends: Bang Bang, dan Arena of Valor. Game yang keenam masih under evaluation dan akan diumumkan kemudian. 

Min-Liang Tan, co-Founder dan CEO Razer, berkata demikian dalam perkembangannya: “In the three weeks since we announced esports as a medal event at SEA Games 2019, we’ve seen a phenomenal level of interest from all segments of the industry, most of all game publishers. The shortlisting of six games in such a short time is evidence that the notion of esports as a legitimate sporting event is no longer a fad. We look forward to having more partners come on board and join us in defining a new generation of sporting heroes for the youth and millennials.”

Ini adalah kali pertama game eSports join dalam acara pingat di SEA Games memandangkan ianya sedang membangun diseluruh dunia. SEA Games 2019 akan berlangsung pada 30 November 2019 sehingga 11 Disember 2019 di beberapa lokasi di Filipina.

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.




Leave a Comment

Scroll to Top