Adakah Nvidia GeForce RTX 2060 akan sepantas GeForce GTX 1070 Ti??



Korang tahu tak, GeForce GTX 1060 telah di-match-kan dengan performance GeForce GTX 980, yang memberikan peningkatan besar-besaran bagi mereka yang hanya mampu membeli kad grafik mid-range. Ni dia, nampaknya generasi baru yang akan datang akan ‘menyerang’ tak lama lagi. GeForce RTX 2060 dijangka lebih cepat daripada GeForce GTX 1070, tetapi hanya sedikit di bawah GeForce GTX 1070 Ti.

Banyak spekulasi telah di buat, merujuk Final Fantasy XV Benchmark, hanya menyenaraikan Nvidia Graphic Device iaitu GeForce RTX 2060 yang diandaikan. Walaupun ia tidak mengesahkan lagi bahawa GeForce RTX 2060 tidak sepatutnya untuk sport RTX moniker kerana ia tidak mempunyai RT cores baru.

Di samping itu, walaupun ia mempunyai RT cores, tapi mungkin juga tidak mempunyai horsepower yang cukup untuk gaming experience, sebab GeForce RTX 2070 juga stuggle untuk aktifkan DirectX Raytracing di Battlefield V. GeForce RTX 2060 mungkin akan deliver juga walaupun ia kurang frame rates, dan membolehkan jadi DXR moot.

Ini bermakna, ada atau pun tak RT cores, ia masih bagus untuk di upgrade dan kalau harganya masih sama seperti GeForce GTX 1060 iaitu RM1044. hmm apa pendapat korang?

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.




Leave a Comment

Scroll to Top