Bug dalam WhatsApp boleh menyebabkan Hacker menggodam akaun pengguna!

Kami mendapati bahawa ada laporan yang mana bug dalam aplikasi WhatsApp membolehkan hacker menceroboh akaun pengguna apabila mereka menggunakan atau menjawab incoming video call. Bahayanya!

Aplikasi WhatsApp ini menjejaskan pada telefon pintar Apple dan Android, diketahui pada akhir bulan Ogos dan ditetapkan pleh Facebook pada awal bulan Oktober baru-baru ini.

Facebook tidak memberi response untuk minta komen dengan serta-merta. Mereka masih tidak dapat menjelaskan yang mana bug itu pernah digunakan atau tidak dalam isu ini sebelum ia ditetapkan.



Travis Ormandy, seorang penyelidik di Google Project Zero mengatakan bug ini adalah masalah besar dan hacker akan menceroboh akaun apabila pengguna menjawab panggilan di WhatsApp.

Aplikasi WhatsApp adalah satu jenis platform mesej yang telah dibeli oleh Facebook pada bulan Februari 2014. Sekarang kami mendapati bahawa aplikasi ini bakal hadir dengan iklan didalamnya.

Pendapat sis, mulai sekarang kita kena lebih berhati-hati dan tidak mudah percaya dengan call yang datang especially dari orang yang tak dikenali. Okay?

 

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.

 

Leave a Comment

Scroll to Top