China dah tarik balik video games yang dibanned di China??




ChinaNumbaWan dah kembali guys! Sebelum ni kan sis ada cerita yang negara China ada banned beberapa video games termasuklah Fornite, PUBG, League of Legends dan banyak lagi. Tapi sekarang China dah lepaskan beberapa video games untuk dimainkan semula, cuma tu lah game apa yang China lepaskan tu?

Tencent cuba untuk kenal pasti dan sentiasa mengikuti berita semasa dari China untuk ketahui segala peraturan di China sejak negara itu mengetatkan rules untuk video games pada tahun ini.  So, game yang dilepaskan adalah game online sahaja yang mana hanya available di negara itu. Yang lain seperti game yang besar-besar; Fornite, PUBG dan lain masih di banned. Banyaknya mobile game lah yang kena banned iaitu sebanyak 67 games. Banyak tu weh!

Sekarang ni, syarikat besar dari luar negara seperti Tencent akan membuatkan orang curiga sebab game dari syarikat diaorang pun kena banned. Hm, nak buat macam mana, China memang ketat betul rules dia sekarang ni kecuali kalau syarikat tu ada dalam negara China. Bolehlah negara tu benarkan games tersebut dilepaskan. Betul tak?


P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.



Leave a Comment

Scroll to Top