Developer Shawn Beck partner dengan Samsung untuk berikan Pendidikan Digital kepada Kanak-Kanak



Program Samsung Smart School mahu menggunakan smart device untuk segala kandungan dan penyelesaian dalam pembelajaran, dan latihan guru akan dibuat. Inisiatif ini dibuat untuk pelajar kini mengenali dunia teknologi IT dengan lebih luas untuk masa akan datang.

Banyak kelebihan sekiranya program ini dilakukan termasuklah kelas interactive, aktiviti kolaborasi antara satu sama lain, motivational environments dan digital content. Dalam program ini, beberapa device akan digunakan seperti tablets dan PCs. Ia digunakan untuk mencari maklumat, buat assignments dan sebagainya.

Dengan kolaborasi bersama Samsung Smart School, Shawn Beck ialah seorang developer game indie Malaysia. Antara game indie yang dia dah bina seperti Roadkill, Super SteamPuff, Manual Overload dan banyak lagi. Dalam program ini juga, dia akan berkongsi cerita tentang cabaran yang dihadapi kerana dia tidak ada kerja yang konvensional. Korang pernah tak, masa kecil-kecil dulu, cikgu mesti ada cakap, ingat main game ni boleh buat korang berjaya ke? hm Tapi zaman kini, develop game dah jadi satu karier yang boleh jadikan seseorang itu berjaya tau! So, dia ni nak propose kat Malaysia pula.

Walau bagaimanapun, inisiatif ini dah di support lebih 3,200 sekolah di 93 negara, yang menjangkau lebih daripada 1.4 juta pelajar dan menyediakan pelajar dengan persekitaran pembelajaran yang lebih menarik dan smart. Mana ada dah budak zaman kini nak fokus sepenuhnya dalam kelas kan? Sebenarnya digital learning adalah cara yang paling sesuai untuk memupuk bakat kanak-kanak dengan cara yang menyeronokkan untuk pelajar dan guru.

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.




Leave a Comment

Scroll to Top