📢 Hari Raya Announcement: Please note that the final day for shipping online purchases will be Monday, April 8th. Shipments will resume after April 15th.

Khabar Angin Remake Red Dead Redemption Dalam Pembangunan Adalah Palsu

Remake Red Dead Redemption: Harapan kini tinggal kenangan 

Sebelum ini ada khabar angin mengatakan bahawa Rockstar sedang membangunkan remake Red Dead Redemption 2 serta DLC game tersebut, untuk platform konsol dan juga PC. Namun, itu semua hanyalah sandiwara sahaja (sorry gais). Sebelum ini seorang pengguna Reddit mengaku bahawa dia mempunyai kawan yang bekerja sebagai Environmental Artist di Rockstar dan mengatakan bahawa semua ciri-ciri baru yang ada dalam Red Redemption 2 akan diimport ke dalam remake tersebut. 

racun-tech-red-dead-redemption

Hanya eksperimen semata-mata

Pengguna Reddit itu kemudiannya mengaku dalam post terbaru bahawa post mengenai remake Red Dead Redemption itu adalah sekadar eksperimen untuk melihat sejauh mana penyebaran khabar angin dalam budaya video game.

“There is no DLC for Red Dead Redemption 2 or remake of the first game as far as I know,”

“Tiada DLC untuk Red Dead Redemption 2 atau pembikinan semula permainan yang pertama berdasarkan apa yang saya tahu, “

“This was an experiment I have always wanted to do regarding the spreading of rumors in video game culture. I’ve been thinking about this for a while and wondering how I was going to do it, then I saw red dead online was basically being ignored (most likely not, but the fans are in the dust about it, including me) so this was basically a good starting point for me.”

“Ini adalah ujikaji yang selalu ingin saya lakukan terutamanya mengenai penyebaran khabar angin dalam budaya permainan video. Saya telah memikirkan perkara ini buat sementara waktu dan tertanya-tanya bagaimana saya akan lakukannya, kemudian saya melihat Red Dead Online pada dasarnya tidak diendahkan (kemungkinan besar tidak, tetapi peminat berada di debu mengenainya, termasuk saya) jadi ini pada dasarnya adalah titik permulaan yang baik untuk saya”

Walaupun Red Dead Redemption 2 remake adalah palsu, namun tidak dinafikan bahawa masih ramai peminat menunggu-nunggu kehadiran permainan ini dan Rockstar memutuskan untuk berdiam diri.

See Also: Ahli Politik Pakistan Salah Faham Mengenai Video Stunt GTA 5, Terus Memuji Juruterbang, Nintendo Switch Lite Didedahkan Dan Berharga Sebanyak RM824 Sahaja!, ASUS MALAYSIA: HARGA GRAPHIC CARD RTX 2070S DAN 2060S DIUMUMKAN. HARGA SUPER, PERFOMANCE PUN SUPERB!, 3 Motherboard ASUS UNTUK RYZEN 3RD GEN, BERMULA RM1109!, Perkara Penting Anda Perlu Tahu Sebelum Membeli Monitor Untuk Gaming

Nak tahu macam-macam lagi informasi terbaru mengenai games & computer? Jom usha:-

Facebook RacunTech (https://www.facebook.com/TechRacun/)
Instagram RacunTech (https://www.instagram.com/racun.tech/)
YouTube RacunTech (https://www.youtube.com/c/racuntech)

& tak lupa jugak jangan lupa follow Racun Studio!

Facebook Racun Studio (https://www.facebook.com/racunstudio/)

Instagram Racun Studio (https://www.instagram.com/racun.studio/)

Kalau nak beli computer & pc area shah alam boleh pm kami

Leave a Comment

Scroll to Top