komponen apa yang ada dalam sesuatu gaming pc?

Komponen apa yang ada dalam sesuatu gaming PC?

Komputer gaming memerlukan komponen yang tepat untuk memastikan ia berfungsi dengan lancar. Komponen ini termasuklah:

1. Prosesor – Ini adalah otak komputer yang mengendalikan semua aktiviti dan tugas yang dilakukan. Prosesor yang lebih kuat akan menyediakan lebih banyak keupayaan untuk komputer anda. Racuntech mengesyorkan prosesor Intel Core i7-9700K atau AMD Ryzen 7 3700X untuk komputer gaming yang lancar.

2. Kartu Grafik – Ini menyediakan kuasa yang diperlukan untuk menjalankan permainan yang kompleks. Kartu grafik yang lebih kuat akan membolehkan anda memainkan permainan dengan lebih lancar. Racuntech mengesyorkan kartu grafik NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti atau AMD Radeon RX 5700 XT untuk komputer gaming yang lancar.

3. RAM – Memori ini menyimpan data sementara yang diperlukan untuk menjalankan permainan. Racuntech mengesyorkan RAM DDR4 16 GB untuk komputer gaming yang lancar.

4. PSU – Sumber tenaga boleh menyediakan kuasa yang diperlukan untuk menjalankan komputer anda. PSU yang lebih kuat akan menyediakan lebih banyak kuasa untuk komputer anda. Racuntech mengesyorkan PSU dengan daya 1000W untuk komputer gaming yang lancar.

5. HDD/SSD – Ini adalah ruang penyimpanan yang diperlukan untuk menyimpan data dan fail. HDD/SSD yang lebih besar akan menyediakan lebih banyak ruang penyimpanan untuk komputer anda. Racuntech mengesyorkan HDD/SSD 1 TB untuk komputer gaming yang lancar.

6. Casing – Ini adalah tempat anda meletakkan semua komponen untuk membuat komputer anda. Racuntech mengesyorkan casing yang mempunyai kipas yang boleh dikawal untuk komputer gaming yang lancar.

7. Kipas – Kipas ini diperlukan untuk menyejukkan komponen komputer anda. Racuntech mengesyorkan kipas CPU dengan daya 120mm untuk komputer gaming yang lancar.

Ini adalah komponen yang diperlukan untuk membuat komputer gaming yang lancar. Racuntech menyediakan pelbagai pilihan komponen yang boleh disesuaikan untuk menyediakan pengalaman gaming yang terbaik untuk anda. Jika anda memerlukan bantuan untuk memilih komponen yang sesuai untuk komputer anda, anda boleh menghubungi Racuntech untuk bantuan.

Leave a Comment

Scroll to Top