Map Fortnite Bersama Weezer?!



Terdapat mode baru dalam game Fortnite. Pemain boleh hasilkan map tersendiri dan share kepada semua orang. Tambahan pula, band Amerika “Weezer” turut serta dalam mode tersebut. Dengan ini, mereka telah menghasilkan “Weezer World.” Ia adalah map yang bertemakan perkara iconic band tersebut seperti logo “W” pada sebuah gunung berwarna ungu dan ruangan konsert.

Ini bukan kali pertama Epic Games kolaborasi dengan seorang artis untuk game mereka. Marshmello, seorang DJ terkenal denga helmet putihnya, telah mengadakan konsert siaran langsung. Yang menakjubkan adalah dia merupakan orang pertama yang mengendalikan acara tersebut secara in-game. Mereka berjaya mencapai seramai 10 juta pemain Fortnite untuk sertai live concert tersebut.

Rivers Cuomo, lead vocalist Weezer, sudah lama jadi fan Fortnite. Dia sering post tweet tentang plannya untuk bermain game tersebut bersama anak perempuannya. So ia bukanlah satu kejutan bila Fortnite diumumkan akan berkolaborasi dengan artis, kali ini Alternatif Punk band Weezer. Yang mengejutkan untuk kali ini ialah mereka telah menghasilkan sebuah map yang bertemakan Weezer. Yang lebih menarik adalah dalam map tersebut terdapat 4 lagu baru Weezer akan dimainkan sepanjang game. Ia adalah lagu-lagu yang masih tidak keluar pada waktu itu.

Tujuan utama mereka berkolaborasi adalah untuk mempromosikan album baru mereka. Black Album merupakan album studio ke-13 Weezer dan telah keluar pada 1 Mac 2019. Untuk mereka yang inginkan feeling bagaimananya lagu pada era tanpa internet, dengar lah Weezer. They’re good. Bagi mereka yang rasa nostalgia pada zaman remaja mereka, sediakan tisu. Korang akan nangis punya, gentle.

P/s: Nak buat servis komputer atau beli komputer tapi tak tahu dekat mana? Call je terus team Racuntech untuk bantu anda.



Leave a Comment

Scroll to Top