NVIDIA keluarkan GeForce GTX 1060 baru dengan GDDR5X

AMD sebenarnya tidak mempunyai kad baru di decks. Mereka merancang die shrink AMD Polaris GPU untuk menghasilkan prestasi yang lebih baik tanpa design yang baru. Nampaknya NVDIA ini akan bertindak balas tetapi tidak dengan Turing GPU’s. Mereka akan proses RAM lebih cepat pada GeForce GTX 1060 6GB.

GeForce GTX 1060 6GB telah dikemaskinikan daripada 8 Gbps GDDR5 kepada 9 Gbps GDDR5. Selain itu, ia hadir dengan kelajuan memori pada 10 Gbps, meningkatkan jalur lebar memori sehinga 240GB/s. Banyak yang boleh dilihat perbezaannya dari segi prestasi dan kelajuan memori yang cepat dan akan membuat pengguna terpegun.




Kad ini boleh didapati di laman web utama NVDIA dengan harga $299 untuk Founders Edition. GeForce GTX 1060 6GB telah diperdagangkan dengan Radeon RX 480 dan RX 580 GPU, jadi dengan a itu dalam kelajuan memori ini akan memberikan GeForce GTX 1060 6GB GDRR5X kelebihan yang diperlukan untuk bersaing dengan Radeon RX 590 yang akan datang.

Bila kad ni nak sampai di kedai, tidak pasti lagi. Tapi harga mungkin sama cuma sama ada GeForce GTX 1060 GDDR5X ini akan ditawarkan oleh AIBs atau tidak.

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.

Leave a Comment

Scroll to Top