PC Spec Untuk Anthem



Anthem dah nak keluar dalam sehari lagi. Disebabkan game dibuat oleh company BioWare, memang rugi kalau ketinggalan. Better sebelum nak release ni baik pastikan PC boleh tampung tak game ni. Mari aku kongsikan sikit info requirement yang perlu ada pada PC untuk game Anthem ni.

First kene tahu ialah minimun dia. Berdasarkan yang dah dianalisiskan, PC paling kurang kene pakai Intel Core i-5 3570 atau AMD FX-6350. RAM 8GB (obviously) dan GPU Nvidia GTX 760 atau AMD Radeon 7970. Yang perlu note kat sini ialah GPU RAM perlu lebih daripada 2GB RAM.

Itu kalau nak ‘main’ game. Kalau nak ‘experience’ pulak, EA recommend pakai CPU Intel Core i7-4790 3.6GHz atau AMD Ryzen 3 1300X 3.5GHz. Tapi kalau takde PC lagi, baik go for Ryzen 3 la. Tu CPU paling latest tapi lagi murah. GPU pulak, katanya Nvidia GTX 1060 atau AMD RX 480. Namun seperti i7 juga, tu semua last gen punya part. Asalkan RAM GPU 4GB.

Nasib baik Racun Tech ada sediakan yang sebijik macam apa yang EA recommend. PC ni juga kami ada recommend kepada mereka yang ingin main Apex Legends. So safe to say PC ni memang fleksibel la kalu nak main game-game lain gak. Lagi-lagi game e-Sports. Spec boleh dapatkan korang High Settings dan smooth 60 FPS.

HARDCORE GAMING (Very High Settings)

Zaman sekarang bukan budak-budak sahaja yang main game, malah bujang-bujang yang ada gaji pun boleh. So sesapa yang dah takde idea nak beli apa lagi tapi masih ada duit spare, try tengok ADVANCED GAMING COMBO oleh Racun Tech.

Part PC ni semua adalah yang paling latest. GPU akan Galax RTX 2070 EX. GPU ni menekankan tentang teknologi Ray-Tracing yang membolehkan game render realistic lighting secara real time. RAM tidak compromise disini, korang akan mendapat 16GB XP Spectrix untuk high speed gaming. Storage akan double kepada 240 GB SSD manakala masih mendapat HDD bersaiz 1TB. Pack ni bukan sahaja mementingkan performance sahaja malah aesthetic sekali. Di sini mulanya RGB diterapkan. Casing ada RGB, RAM pun ada. So nak show-off sikitt kat member-member main PUBG Mobile, ko on je PC. Menangis diorang tengok lampu RGB.

Nak lagi tinggi performance? Nak PC menyala macam traffic light? Well kami di Racun Tech ada banyak lagi combo-wombo untuk korang pilih. Kitorang citer banyak lagi pasal PC dah di sini. Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda. Kitorang ni gamer gak. Kami akan sentiasa berikan masa untuk bantu para brother gamer yang lain. Brotherhood for life. Semua PC yang diiklankan akan berubah mengikut peredaran masa. Oleh itu, sila rujuk semula daripada pihak Racun Tech untuk kepastian.

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.



Leave a Comment

Scroll to Top