Processor Snapdragon 855 yang membawa kuasa pada PHONE??- Woah!



Tak lama lagi, kita akan melihat chipset baru yang dikeluarkan oleh Qualcomm, yang dikenali sebagai Snapdragon 855. Sebelum ini dikenal sebagai Snapdragon 8155. Pengumuman yang dibuat oleh CEO Qualcomm iaitu Christiano Amon yang memberitahu di Snapdragon Technology Summit iaitu di Hawaii. Ia juga dikataan bahawa SoC baru untuk platform mudah alih komersial pertama di dunia dan support untuk 5G multi-gigabit. Awesome!

Bukan itu je tau, malah impaknya sangat bagus yang akan dibuat dalam Snapdragon 855 ni seperti dihasilkan dengan menggunakan proses 7nm dan dilengkapi dengan Neural Processing Unit, yang menyediakan performance tiga kali ganda lebih baik daripada sebelumnya.

Chipset dihasilkan dengan menggunakan proses 7nm dan dilengkapi dengan Neural Processing Unit, yang dilaporkan menyediakan performance tiga kali lebih baik daripada sebelumnya. Snapdragon 855 akan datang dalam tiga kelompok, yang terdiri daripada empat power-saving cores pada 1.78GHz, tiga core high-end pada 2.42Ghz, dan akhirnya satu performance core yang mencatatkan pada 2.84GHz.

Ia akan di paired dengan Snapdragon X24 LTE moderm yang integrated dan Snapdragon X50 5G yang akan menyambungkan ke 5G. Seterusnya, chipset dioptimumkan untuk permainan dan dilengkapi dengan ciri baru yang dikenali sebagai “Snapdragon Elite Gaming”. Mesti para gamer happy kan? 

Di samping itu, ia juga dioptimumkan untuk AR (Agumented Reality) , dan ia juga memuatkan sensor 3D sonic, yang meningkatkan sensor ultrasonic fingerprint. Wah!

Makin canggih nampak gayanya. Terutamanya untuk mobile gamer. hihi

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.



Leave a Comment

Scroll to Top