PUBG dah confirm hadir ke PlayStation 4!!!




PlayerUnknown’s Battlegrounds telah membuat pengumuman secara rasmi untuk wujudkan di PlayStation dan dilepaskan pada 7 Disember 2018. Pengumuman ini dibuat menerusi PlayStation Blog dan juga memberitahu beberapa feature yang ada dalam PlayStation tersebut.

PUBG memasukkan semua ciri-ciri utamanya seperti custom matches, ranked system, event mode, trophies dan akan dilancarkan dengan tiga maps iaitu Erangle, Miramar dan Sanhok termasuklah dengan maps yang bersalji yang akan datang sempena musim salji yang bakal tiba ini.

PUBG akan available dengan empat jenis edisi yang berbeza iaitu seperti berikut;

  • Disc Edition: $30 USD (MSRP) / $38.99 CAD (MSRP) Includes: Base Game
  • Looter’s Digital Edition: $30 USD (MSRP) / $38.99 CAD (MSRP) Includes: Base Game
  • Survivor’s Digital Edition: $50 USD (MSRP) / $64.99 CAD (MSRP) Includes: Base Game, Vikendi Event Pass, 2,300 G-Coin Pack, 20,000 BP
  • Champion’s Digital Edition: $60 USD (MSRP) / $77.99 CAD (MSRP) Includes: Base Game, Vikendi Event Pass, 6,000 G-Coin Pack, 20,000 BP

Selain itu, kepada sesiapa yang telah membuat pre-order PUBG ini akan menerima Nathan Drake Desert Outfit dari siri Unharted dan Ellie’s Backpack dari The Last of Us untuk digunakan dalam permainan, dan juga PUBG avatar dan tema untuk PS4 korang.

Nathan Drake Outfit dari siri Unharted

Ellie’s Backpack dari The Last of Us


Miramar theme

Banyak khabar angin yang menyatakan bahawa PUBG akan dihadirkan ke PlayStation 4 selepas pelancaran preview Xbox Game untuk Xbox One pada 12 Disember 2017. Tapi sekarang, kita sudah tahu secara rasmi bila ia akan dikeluarkan. ha!

 Salinan PUBG telah dijual lebih daripada 18 juta, dan juga baru-baru ini ditambah ke Xbox Game Pass bersama-sama 15 permainan yang lain. Permainan ini menjadi tumpuan orang ramai sedunia kerana ia mempunyai perlawanan yang menarik dengan hanya melakukan tembakan.


P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.



Leave a Comment

Scroll to Top