Saham Nvidia kekal rendah selama 16 bulan akibat cryptocurrency??



Nilai Bitcoin telah menjunam dengan banyak pada minggu ini sejak September 2017 termasuklah harga Nvidia’s stock.

Nilai Bitcoin kini berada di bawah $4000, dan menurun sebanyak 30% seminggu dan lebih kurang 75% kesemuanya sehingga sekarang. Downward spiral telah berlaku bermula pada minggu kedua bulan November, ketika Bitcoin sedang menurun di bawah $6.000 untuk pertama kalinya dalam lebih dari setahun. Mata wang cryptocurrencies lain juga mengalami kerugian yang sama seperti Ethereum.

Perkara ini tidak menghairankan lagi kerana pada bulan Ogos, Wes telah menulis bahawa banyak cryptocurrency telah kehilangan 90% daripada nilai mereka sejak Januari. Tapi skala kerugian dalam beberapa minggu yang lalu sangat mengejutkan dan mempunyai implikasi untuk permainan pc. Menurut penulisan Paul dalam minggu lalu, crypto-mining crash telah membuatkan Nvidia masih mempunyai banyak stok dan harga sahamnya telah jatuh sehingga menjadi paling rendah sejak Julai 2017 selepas jatuh sebanyak 10% minggu ini sahaja.

Walaupun banyak berita buruk mengenai keluaran kad grafik Nvidia, keraguan cryptocurrency juga adalah salah satu penyebab kejatuhan tersebut.

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.




Leave a Comment

Scroll to Top