Steam kini dah tak boleh digunakan di Windows Vista dan XP




Steam telah membuat pengumuman yang mereka akan hentikan support sistem operasi Windows XP dan Windows Vista bermula pada 1 Januari 2019. Ni maksudnya, lepas tarikh tersebut, Steam Client tak boleh digunakan lagi di Windows XP dan Windows Vista. Ia hanya boleh beroperasi di Windows yang terkini sekiranya korang ingin menggunakan Steam.

Sebelum ni kan, Valve telah memberhentikan support dalam sistem macOS dan start tahun ni, diaorang telah memberhentikan di versi Windows pula. Korang hanya boleh menggunakannya dengan versi Windows terbaru, Windows 7 dan keatas.

Perkara ini juga terjadi seperti macOS, yang disebabkan oleh versi Google Chrome yang tak support dengan menggunakan Windows lama. Walau bagaimanapun, Steam 2018 akan terus berjalan dan melancarkan game pada Windows XP dan Windows Vista, cuma fungsinya lain dalam Steam dan terhad. Steam menggalakkan pengguna upgrade kepada versi Windows terkini agar boleh akses secara berterusan dengan ciri Steam terkini dan untuk memastikan ia boleh akses ke semua game dan kandungan dalam Steam lain.

P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.




Leave a Comment

Scroll to Top