RacunTech Top 3 Best Gaming Monitor Recommendation

RacunTech Top 3 Best Gaming Monitor Recommendation

By: Sahrul Hazanil

Best Gaming Monitor yang best bukan sahaja untuk bentuk yang menarik atau harganya. Anda perlu mengambil kira keperluaan dan kegunaan anda untuk monitor tersebut. Para Gamers mungkin akan lebih utamakan refresh rates yang laju dan response time yang cepat. Professionals seperti graphic designer atau videographer pula mementingkan color accuracy.

 

Lebih tinggi resolution lebih bagus image yang anda dapat lihat di komputer anda. 1920 x 1080 (also known as 1080p, Full HD (FHD) and HD) adalah minimum anda perlukan. Tetapi anda boleh dapatkan lebih tinggi dengan QHD dan lebih lagi dengan 4K. 

 

Selain itu, lebih tinggi refresh rates, lebih baik. Monitor updates with new information per second and is measured in hertz (Hz). Faktor ini penting kepada para gamers.

 

Jadi tanpa melengahkan masa jom kita tengok 3 Best Gaming Monitor recommendation by RacunTech!

Neotez Aquila 27 IPS 165hz QHD Gaming Monitor

best gaming monitor

Quad HD 2560 x 1440px

165Hz Refresh Rate

IPS 178° Viewing Angle

1ms Response Time

100% sRGB Colour Gamut

HDR400 High Dynamic Range

 

Specs di atas adalah dikira antara tertinggi dan sesuai untuk para gamers dan dapat dilihat Refresh Rate dia sangat tinggi iaiti 165 Hz! Confirm sangat best bila guna untuk gaming!

 

Neotez ini ada dijual di RacunTech. Boleh ke link website: https://racuntech.com/product/neotez-aquila-27-ips-165hz-qhd-gaming-monitor/

AOC 24″ 24G2SP Full HD 165Hz Monitor

Yang ini tak perlu terangkan dengan lebih lanjut kot. Harga yang sangat berpatutan dengan specs yang padu, gaming monitor ini boleh dikatakan antara yang hot-selling di RacunTech.

 

AOC ini ada dijual di RacunTech. Boleh ke link website:

 

https://racuntech.com/product/aoc-24-full-hd-165hz-monitor/

 

ASUS Vy249he

ASUS VY249HE Eye Care Monitor – 23.8 inch FHD (1920 x 1080), IPS, 75Hz, IPS, 1ms (MPRT), FreeSync™, Eye Care Plus technology, Color Augmentation, Rest Reminder, Blue Light Filter, Flicker Free, antibacterial treatment

 

23.8″ FHD IPS panel with 75Hz refresh rate for smooth video viewing and casual gameplay.

AMD FreeSyncâ„¢ delivers fluid, artifact-free visuals at any frame rate.

TÃœV Rheinland-certified adjustable Blue Light Filter and ASUS Flicker Free technology ensure comfortable viewing.

Color Augmentation mode helps users with color-vision deficiency better distinguish between colors, and Rest Reminder helps users manage screen time.

Proprietary long-lasting antibacterial treatment inhibits the growth of bacteria and fungi on the monitor bezels and hotkeys.

 

ASUS ini ada dijual di RacunTech. Boleh ke link website:

 

https://racuntech.com/product/asus-vy249he-eye-care-monitor-24-inch-fhd-ips-75hz-ips-1ms-mprt-free-sync-eye-care-plus-technology/

 

Cuba share sikit dekat comment korang suka yang mana?

 

Di RacunTech, terdapat beberapa jenama Gaming Monitor yang boleh didapati dengan harga yang sangat BEST seperti jenama AOC, ASUS, MSI dan banyak lagi. Kesemua jenama-jenama tersebut boleh didapati di RacunTech samada di website www.racuntech.com ataupun boleh didapati di mana-mana cawangan RacunTech seperti RacunTech Setia Alam, RacunTech Cheras, RacunTech Bangi dan RacunTech Penang. Ingat guys, search je www.racuntech.com untuk tengok apa yang ada di kedai kami!

 

Gaming Headset juga ada dijual di Aftershock Malaysia dan Idealtech.

 

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Gaming Monitor ini, boleh baca article bahasa English yang terdapat di website berikut:

https://www.wepc.com/gaming-monitor/guide/what-to-look-for-in-a-gaming-monitor/

Leave a Comment

Scroll to Top