Valve membayar $20,000 kepada Hacker yang menemui Steam Bug yang boleh dapatkan permainan secara percuma.



 

Artem Moskowsky melaporkan yang dia telah menemui sesuatu gangguan yang membolehkannya mendapatkan banyak permainan di Steam secara percuma.

Moskowsky menemui dan melaporkan bug itu pada bulan Ogos lalu, tapi Valve hanya membenarkan maklumat tersebut didedahkan baru-baru ini. Masalahnya, syarikat tersebut itu telah membayarnya sebanyak $20,000-seiring dengan permainan secara percuma seumur hidup, yang maybe akan berlaku sekiranya ini adalah episod sitcom yang baik.

Mengikut ringkasan yang dinyatakan oleh Valve pada laman web HackerOne mengenai bug, bug tersebut memanfaatkan isu ini dengan alat Steam’s developer. Dengan menggunakan ‘specific parameters’, sesiapa yang mempunyai akses kepada alat itu dan boleh membuat servis untuk dapatkan apa-apa permainan yang bukan milik mereka pun.

Valve menyatakan siasatan telah dilakukan tapi tak ada bukti yang bug sebenarnya disalahgunakan. Itu berita baik untuk Valve, semasa bercakap dengan teknologi penerbitan The Register, Moskowsky mengatakan bahawa ada dalam satu kes itu dia berjaya menipu sistem itu yang boleh memberinya 36,000 keys untuk Portal 2.


Memandangkan segala report yang didokumentasikan oleh Steam mengenai masalah laman web yang tidak lengkap dan penipuan utama yang tidak ada bukti, ia taklah sukar untuk para penipu kembali beraksi dalam mendapatkan lebih banyak permainan secara percuma. Tapi itulah, para pemaju akan mempunyai lagi banyak masalah.
Sis rasa Moskowsky ni mesti dalam keadaan yang cukup baik, memandangkan dia telah menghabiskan beberapa bulan dengan menggunakan pinset digitalnya untuk memetik semua jenis bug dari belakang Valve, termasuk pada bulan Julai lepas yang mendapatkan tambahannya sebanyak $25,000.
P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.





[ivory-search id="9662" title="Default Search Form"]

Laman Social Kami

Komen Terkini

%d bloggers like this: