Kejohanan PUBG Malaysia yang PERTAMA menawarkan hadiah wang tunai RM60,000!



Sebelum PUBG Mobile datang, game paling popular di mobile adalah Mobile Legends. Game ni ber-genre MOBA dan kebanyakkannya yang main adalah anak-anak muda Malaysia. Tapi kini, PUBG Mobile telah menarik orang ramai untuk main game ini sehinggalah ia jadi popular. So, bila dah popular, ramai la player hebat-hebat sehingga syarikat game tersebut nak buat perlawanan.

Tencent adalah salah satu syarikat yang popular dan hari ini, syarikat tersebut telah menganjurkan kejohanan PUBG Mobile yang pertama di Malaysia yang menawarkan hadiah sejumlah RM60,000. Kejohanan ini juga ditaja oleh Vivo dan Yoodo.

Perlawanan ini dikenali sebagai PUBG Mobile Malaysia National Championship (PMNC) 2018 yang ada 4 negeri yang layak iaitu Johor, Sabah, Sarawak dan Kuala Lumpur. 4 pasukan teratas dari setiap perlawanan akan beraksi di Grand Finals yang berlangsung di Kuala Lumpur pada 26 Januari 2019.

Kat bawah ni adalah jadual peringkat saringan PMNC;

  • Johor : 22 Disember 2018, Aeon Tebrau City, Johor
  • Sabah : 25 Disember 2018, Kompleks Karamunsing, Sabah
  • Sarawak : 06 Januari 2019, Emart Batu Kawa, Sarawak
  • Kuala Lumpur : 12 Januari 2019, Sunway Velocity Level 3, Kuala Lumpur

Dan perlawanan akhir akan dibuat pada 26 Januari 2019, Vanity Atrium, Sunway Velocity, Kuala Lumpur (16 teams).

Di samping itu, mengikut rules yang dikeluarkan, device yang akan digunakan oleh player akan disediakan oleh penganjur tapi player kena juga bawa device sendiri sebagai backup, takut ada apa-apa masalah nanti.

Team PUBG Mobile yang terbaik di Malaysia akan dapat hadiah sebanyak RM20,000 dari jumlah hadiah keseluruhan. Team di tempat kedua akan dapat RM15,000 dan tempat ketiga dapat sejumlah RM5,000.


By the way korang, sesiapa yang nak join competition ni, masih boleh lagi. Korang boleh register dekat laman web rasmi PUBG Mobile.
P/s: Anda tidak tahu dekat mana nak buat servis komputer? Nak beli dan upgrade pc? Call team Racuntech untuk bantu anda.






Leave a Comment

Scroll to Top